Katariina K - Shape of my health

TREENI

 

Vahvat käsivarret - simppeli treeni

 

Tämä simppeli käsivarsitreeni on ehdoton viimeaikainen suosikkini!

Olen teettänyt tätä myös useilla PT-asiakkaillani ja hekin ovat olleet yhtä liekeissä tästä kuin minäkin! :) Tämä treeni koostuu yksinkertaisista liikkeistä ja kuten useasti ne ovat todella tehokkaita! Olen tehnyt tätä treeniä nyt kerta viikkoon noin 2kk ajan ja huomannut, että lisää kokoa on kasvanut habaan ja ojentajaan ;)

Muistathan treenin alkuun muutamat kevyet lämmittelevät habaväännöt ja ojentaja jännitykset!

Tätä treeniä on myös super kiva tehdä kaverin kanssa, koska kumpikin tekee samaan aikaan! Tehokasta! Toinen tekee patterin toista liikettä ja toinen tekee toista! :)

Treenissä tehdään yhteensä kuusi liikettä, 3 - 4 sarjaa kutakin, 10 - 15 toistoa per sarja. Liikkeet suoritetaan kahden liikkeen pattereissa. Treenin kesto on noin 45 minuuttia. Voit tehdä patterit missä järjestyksessä haluat ja myös sekoittaa liikkeitä toiseenkin järjestykseen!

Patteri 1: Hauis taljassa selkä taljaan päin 10 - 15 + Hauis vasaraotteella kp.10 - 15 x 3 - 4 kierrosta
Patteri 2: Ojentaja taljassa narulla 10 - 15 + dippi omalla painolla 10 - 15 x 3 - 4 kierrosta
Patteri 3: Hauis tangolla 10 - 15 + kikpäk kp. 10 - 15 x 3 - 4 kierrosta


Patteri 1: Hauis taljassa selkä taljaan päin + Hauis vasaraotteella käsipainoilla
- Hauis taljassa: Huolehdi, että kyynärpäät pysyvät lähellä kylkiä koko liikkeen ajan. Yläasennossa, kun rutistat kunnolla, kyynärpäät voivat hieman liikahtaa eteenpäin, mutta vältä heilureita! Niin monta kuin pystyt niin suorista kädet ala-asennossa. Viimeiset nostot voivat jäädä puoliväliin, tällöin painojakin on taatusti riittävästi! :)
- Hauis vasaraotteella: Pidä painot koko liikeen ajan ylöspäin ja tee hallittuja rutistuksia. Voit myös tehdä vuorokäsin viimeiset toistot!





Patteri 2: Ojentaja taljassa narulla + dippi omalla painolla
- Taljassa yläasennossa kädet ovat noin 90 asteen kulmassa, ala-asennossa tunne kunnon jännitys ojentajissa. Palauta liike hallitusti 90 asteeseen tai hieman yli. Huolehdi kuitenkin, että kyynärpäät ovat lähellä kylkiä ja liike tehdään ojentajilla eikä heiluttelemalla!
- Dippi omalla painolla: Peppu menee läheltä penkin reunaa alas ja ylös, kyynärpäät osoittavat taaksepäin. Ylä-asennossa jännitä ojentajat





Patteri 3: Hauis tangolla + kikpäk käsipainoilla

-Hauis tangolla: Kyynärpäät pysyvät jälleen lähellä kylkiä. Kädet suoristuvat ala-asennossa ja viimeiset nostot voivat jäädä puoliväliin, jos painoja on riittävästi! ;)

-Kikpäk: Nosta kädet noin 90 asteen kulmaan vartalon viereen ja tee siitä hallittu ojennus taakse, niin että kyynärpäät pysyvät paikallaan. Ei taaskaan mitään heilureita vaan hallittuja ojentaja rutistuksia!

Sitten ei muuta kuin kiinteitä ja kauniita käsivarsia treenaamaan! ;)

<3 K

P.s. Tiedätkös mistä roikkuvat käsivarret ovat saanet leikkisän lempinimen Allit?

- Alli Paasikiven mukaan. Rouva Paasikivi pukeutui näyttävästi ja käytti hihattomia iltapukuja, vaikka hänen käsivarsistaan oli nuoruuden piukeus kadonnut. Hänen paljaita käsivarsiaan jopa paheksuttiin ja lehtikuvista "Paasikiven allit" usein jopa retusoitiin pois!

Huh, aika hullua! Kyllähän kiinteät käsivarret näyttävät upeilta hihattomissa asuissa, mutta ei ne pienet allitkaan niin pahasta ole! ;) Mutta ehkä muutaman kuukauden tehokkaan käsivarsitreenin jälkeen allit ovat kiinteämmät! Kannattaa testata! ;)

Kirjoita kommentti




 

Lukijoiden kommentteja

Yhteensä 2 kpl

Albertjah

The prostate related is a vital section of a male\'s the reproductive system. It secretes fluids that assisted in the transportation and activation of sperm. The prostate gland is found just in front of the rectum, below the bladder and surrounding the urethra. When there is prostate problem, in most cases really really irritating and inconvenient to the patient as his urinary strategy is directly affected.

The common prostate medical problems are prostate infection, enlarged prostate and prostate type of cancer.



Prostate infection, also referred to as prostatitis, is regarded as the common prostate-related problem in men younger than 55 yrs . old. Infections in the men\'s prostate are classified into four types - acute bacterial prostatitis, chronic bacterial prostatitis, chronic abacterial prostatitis and prosttodynia.

Acute bacterial prostatitis could be the least common coming from all kinds of prostate infection. It is caused by bacteria found in the large intestines or urinary tract. Patients may experience fever, chills, body aches, back pains and urination problems. This condition is treated by utilizing antibiotics or non-steroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs) to help remedy the swelling.

Chronic bacterial prostatitis is really a condition of a particular defect inside gland along with the persistence presence of bacteria within the urinary tract. It can be brought on by trauma to the urinary tract or by infections from other regions in the body. A patient can experience testicular pain, spine pains and urination problems. Although it is uncommon, it is usually treated by removal with the prostate defect as well as the utilization antibiotics and NSAIDs to take care of the inflammation.

Non-bacterial prostatitis is the reason approximately 90% of prostatitis cases; however, researchers have not yet to ascertain the cause of these conditions. Some researchers think that chronic non-bacterial prostatitis occur because of unknown infectious agents while other believe that intensive exercise and lifting might cause these infections.

Maintaining a Healthy Prostate

To prevent prostate diseases, a proper diet is important. These are some with the steps you can take and also hardwearing . prostate healthy.

1. Drink sufficient water. Proper hydration is important for our health and wellbeing and this will also maintain your urinary track clean.

2. Some studies advise that a number of ejaculations weekly will prevent cancer of prostate.

3. Eat beef moderately. It has been shown that consuming greater than four meals of beef every week will increase the chance of prostate diseases and cancer.

4. Maintain an appropriate diet with cereals, vegetable and fruits to make certain sufficient intake of nutrients needed for prostate health.

The most significant measure to consider to make sure a wholesome prostate is always to choose regular prostate health screening. If you are forty years old and above, you need to opt for prostate examination one or more times 12 months.

Jenna

Mitä muita treenejä teet aina viikossa? Tarkoitan että jos tämän teet kerran viikossa niin pyritkö tekemään esim jalkatreenin kerran viikossa ja selkätreenin kerran viikossa?
Olen sellainen treenaaja että en jaksa virua salilla tuntia kauempaa joten mielummin lajittelisin päivät lihasten mukaan (eikä koko kroppaa) niin olis kiva kuulla ja nähdä treeniohjelmat:) huippublogi!!


Kiitos viestistäsi ja kivaa että tykkäät blogista :) Super mukavaa kuulla!
Tykkään itse myös suht nopeista ja tehokkaista treeneistä. Salillakin max tunti ja treeni pitää olla paketissa. Mieluummin tehokkaasti lyhyempi aika kuin tuntitolkulla puolitehoilla! Teen yleensä salilla rinta + olkapäät omana treeninä ja nämä käsivarret omanaan. Ohjaan paljon lihaskuntotunteja ja niissä saan yleensä tehtyä jalkatreenin, joten harvemmin treenaan jalkoja salilla. Yleensäkin meillä naisilla jalkalihakset ovat suhteessa voimakkaammat kuin yläkroppa ja useat saavatkin jalkoihin helpommin lihaksia, joten tämänkin vuoksi treenaan hieman enemmän yläkroppaa salilla.
Mutta mä voisin tosiaan tehdä postauksen treeneistäni /treenikalenteristani, kiva idea. Jossa kerron vähän tarkemmin millä tavalla kuntoilen. Laitan asian heti listaan!
Ihanaa jOulun odotusta!

Kirjoittaja on 30+ Mäntässä asustava kolmen jääkiekkohullun poitsun äiti ja hyvinvointialan ammattilainen. Blogini tarkoitus on jakaa treeni -ja hyvinvointivinkkejä sekä fiilistellä tyylijuttuja ja elämää.